Welkom op onze blogpagina! Op deze pagina kun je verschillende blogs vinden geschreven door GNR8 over nieuwe ontwikkelingen in de markt en project updates. Voor meer over achter de schermen tref je vooral op Facebook & Twitter.


 

[AMSTERDAM] Sfeerimpressie #picnic12

Het is altijd leuk om te weten dat de sfeer goed is, het een inspirerend evenement is en dat de binnenkant van het EYE Film Institute er prachtig uit ziet. Maar, daar laten we het natuurlijk niet bij. Ik, Chantal, zal jullie zo veel mogelijk vertellen over de sfeer hier bij Picnic.  

Vanaf een traptrede op de 3de verdieping is de algemene ruimte goed te overzien. Het is groot en voornamelijk a- symmetrisch van vorm.  Heel anders dan de gebruikelijke evenementhallen die meestal groot, wit en vierkant van vorm zijn. De ene kant van de ruimte bestaat uit een wand van raamwerk, wat zorgt voor een natuurlijk lichte ruimte. Het geeft  me een ‘stads’ gevoel door de grote gebouwen, het vele water en het drukke verkeer wat in de verte voorbij rijdt.

De andere kant van de ruimte bestaat uit een grote trap met daarin allerlei ingangen van ruimtes. Omdat het waarschijnlijk moeilijk voor te stellen is, zal ik er straks een foto van maken. Het ziet er modern uit door de combinatie van de vormen, het hout en glaswerk. Hier en daar zitten wat bezoekers op de trap. Ze zijn met elkaar in gesprek, eten iets of zijn geconcentreerd bezig met hun laptop.  

Ik ben een van de mensen die geconcentreerd met mijn laptop bezig is. Al typend hoor ik het geroezemoes in allerlei talen en ruik ik zo nu en dan de geur van koffie. Het heeft op de een of andere manier een inspirerende werking. Het maakt je nieuwsgierig. Het liefst wil je weten waar iedereen het over heeft, vooral omdat er zoveel vakmensen aanwezig zijn.  

Het logo van Picnic is door heel de ruimte duidelijk aanwezig. Op grote, in de lucht hangende, rode ballonnen; op grote, vierkante, kartonnen dozen en op een groot moodboard van wel bijna 10x10 meter die op een schuine wand hangt. Ook loopt er veel gezellige Picnic crew rond met rood en geel gekleurde t-shirts. Uiteraard met het grote Picnic logo erop vermeld.

Wat opvalt is dat er veel gebruik gemaakt is van duurzame materialen voor de vormgeving. Zo zijn er bijvoorbeeld stands in diverse ruimtes die opgebouwd zijn uit  knalgele vuilnisbakken met een vierkant stuk hout erop. Een groot deel van het decor wordt gevormd door de kartonnen Picnic dozen die na een aantal weken biologisch afbreekbaar zijn. Ruimtes worden aangegeven door middel van houten plankjes met daarop geverfde teksten.

Genoeg over de sfeerimpressie vanaf een traptrede op de 3de verdieping. Met mijn laptop in mijn hand volg ik een houten bordje met daarop geverfd: ‘exhibition 1+2+4’. Al snel is er een nieuwe verwijzing naar de nieuwe ruimte ‘exhibition 1’. Dit is de ruimte met ruim 30 gele vuilnisbakken met houten planken erop. Het klinkt gek, maar het ziet er modern en sfeervol uit. Bij elke stand staan mensen die hun innovatieve ideeën presenteren aan bezoekers. Deze ruimte heet dan ook de ‘over cross market place’.

Uit nieuwsgierigheid start ik wat gesprekken met bezoekers en standhouders in de ‘over cross market place’. Want, wat vinden zij nu eigenlijk van een dag als deze?

Bezoekers delen in grote lijnen dezelfde mening. Het is inspirerend en je bouwt op een dag als deze enorm veel connecties op. Dat is dan ook de voornaamste reden waarom mensen hier naartoe komen. Zichzelf laten inspireren door alle innovaties en mensen leren kennen die mogelijk potentie hebben voor een samenwerking in de toekomst.

Aangezien er groot ‘GNR8ing’ op mijn t- shirt staat, is ook iedereen erg benieuwd naar wat dat nu eigenlijk inhoudt. Daar vertel ik natuurlijk graag over!