Welkom op onze blogpagina! Op deze pagina kun je verschillende blogs vinden geschreven door GNR8 over nieuwe ontwikkelingen in de markt en project updates. Voor meer over achter de schermen tref je vooral op Facebook & Twitter.


 

[Haarlem] GNR8: de kick-off

Deze week was het zover. De nieuwe teams van GNR8 zijn nu officieel begonnen aan hun 20 weken stage. Op maandag 3 september 2012 kwamen de studenten met verschillende achtergronden voor het eerst bijeen om elkaar én GNR8 te leren kennen bij de Kick off.

Dag 1: Introductie

De kick-off bestond uit twee dagen, de maandag en de dinsdag. De eerste dag was dan ook echt de eerste keer dat we onze collega’s voor de komende periode kregen te zien. We leerden elkaar dan ook meteen goed kennen door een mooie presentatie van Maarten Terpstra en Joke van den Oever. In plaats van het gebruikelijke zegje van elk individu over wat hij of zij doet en deed, hadden Maarten en Joke onze namen gegoogeld en dat aan iedereen getoond. Een presentatie over je collega’s met de boodschap dat alles wat je online zet ook voor iedereen toegankelijk is en heel lang blijft rondzwerven op het internet.

Na de kennismaking werd de groep opgesplitst in twee groepen en volgden er twee informatieve workshops. De een over het werken aan projecten en hoe je jezelf zo professioneel mogelijk neerzet, gegeven door Joke. En de ander ging over de nieuwe trends en ontwikkelingen op het gebied van nieuwe media, gegeven door Maarten. Een informatieve dag met veel, heel veel informatie.

Dag 2: aan de slag!

Dag twee stond in het teken van het werken aan een project met je nieuwe collega’s.We moesten een campagne verzinnen voor een bepaald product met de doelgroep jonge huismannen. Toen het product bekend werd gemaakt hadden we eigenlijk allemaal geen idee waar het voor kon dienen. Een zwarte, afwasbak met handvatten was het product. Wat konden we daar voor verzinnen?  Na een brainstorm sessie kwam er dan ook eigenlijk uit dat het multi-functioneel is als bak zelf. Je kan er in afwassen, maar ook als opbergdoosje gebruiken, als sopbakje bij het wassen van de auto, als fruitmand en ga zo maar door. Wij legden de keuze dus bij de doelgroep zelf om er een toepassing voor te verzinnen. De campagne bestond dan ook uit dat de huismannen zelf een foto moesten opsturen naar de Facebook pagina waarop te zien is hoe zij het bakje gebruiken. De leukste en origineelste foto kon dan €5000,- winnen.

Het andere team had weer een geheel ander idee. De afwasbak, die bij hun rood van kleur was, zou als verfproduct op de markt komen. De ‘Paintbowl’, zoals hun product heette, kon gebruikt worden om een lege, saaie muur op te leuken door er verf in te doen en die op de muur te ‘splashen’.

Het in beeld brengen van The PaintBowl hebben ze als volgt gedaan; bij de supermarkt werd wat yoghurt gekocht (wat als verf fungeerde) en dat werd tegen glas aangegooid en van achter het glas gefilmd. Het effect van de PaintBowl werd op deze manier goed in beeld gebracht. Het schoonmaken duurde alleen nog langer dan het filmen. Hierna was de presentatie van beide teams. Het was een leuke en leerzame uitdaging maar het was vooral erg leuk om samen aan de slag te gaan en elkaar beter te leren kennen. Nu op naar het echte werk!