Welkom op onze blogpagina! Op deze pagina kun je verschillende blogs vinden geschreven door GNR8 over nieuwe ontwikkelingen in de markt en project updates. Voor meer over achter de schermen tref je vooral op Facebook & Twitter.


 

[Haarlem] Social Promotion: Een succes met heerlijke ijsjes

Social Promotion is afgelopen. Een project van Inholland dat wij hebben uitgevoerd. Via het Social Promotion project hoopten wij docenten meer kennis te laten maken met social media en het gebruik hiervan te stimuleren. Dit hebben we gedaan door op verschillende locaties van Inholland actief te zijn met een tweedelige actie: door de Inholland - Facebook pagina te liken kregen de studenten een ijsje als beloning. De docenten schreven zich in via hun e-mail adres voor een keuze  uit een viertal social media workshops en ontvingen na de inschrijving een ijsje.

De workshops:

De workshops die we hebben aangeboden aan docenten:

  •        Yammer
  •        Twitter
  •        Facebook
  •        Linkedin

De onderwerpen van de workshops zijn de belangrijkste tools binnen het social media waar we gebruik van maken. Deze workshops zijn door ons gemaakt en elke workshop bevat meerdere lessen. Een les van de workshop zou je in 10 minuten kunnen doorlopen. Docenten ontvangen één keer per week de desbetreffende les van een workshop in hun mail. Deze workshops vormen een sterke basis voor het gebruik van social media voor de docenten.

Docenten:

De meeste docenten binnen Inholland maakten al gebruik van Linkedin. Zij wilden vooral meer informatie over Facebook en Twitter. Deze workshops werden dan ook het meest gekozen. En natuurlijk weten ook de docenten een heerlijk vers ijsje te waarderen.

Studenten:

Door het grote enthousiasme van de studenten heeft de Facebook pagina van Inholland er veel nieuwe fans bij. Hierdoor kan Inholland nieuws en informatie onder meer (toekomstige) studenten sneller en beter delen. De ijsjes waren op het eind niet meer aan te slepen!

                       

GNR8 Team:

Het waren twee hele leerzame weken en het was leuk om dit voor Inholland  te mogen doen. Op de eerste dag hadden we nog opstart problemen maar het project werd uiteindelijk een succes. We missen nu al de lekkere ijsjes!